Business-government relations for the promotion of R&D and innovation - European Regions for growth

von Boiardi, Priscilla
Zustand: Neu
€ 49,00
inklusive MwSt. - GRATIS LIEFERUNG
Boiardi, Priscilla Business-government relations for the promotion of R&D and innovation - European Regions for growth
Boiardi, Priscilla - Business-government relations for the promotion of R&D and innovation - European Regions for growth

Dir gefällt dieses Produkt? Sag's weiter!

€ 49,00 inkl. USt.
Nur noch 1 Stück verfügbar Nur noch 1 Stück verfügbar
Lieferung: zwischen Dienstag, 10. August 2021 und Donnerstag, 12. August 2021
Verkauf & Versand: Dodax EU

Andere Kaufoptionen

1 Angebot für € 49,00

Verkauft von Dodax

€ 49,00 inkl. USt.
Zustand: Neu
Kostenloser Versand
Lieferung: zwischen Dienstag, 10. August 2021 und Donnerstag, 12. August 2021
Andere Kaufoptionen anzeigen

Beschreibung

After reviewing the main theories on the importance of innovation for development( Neoclassical Economics and the problem of innovation, The Austrian School and the Schumpeterian Dynamic Equilibrium, A step forward: the evolutionist school and The latest developments and the Triple Helix Paradigm) the books looks at the implementation of Theory (The Lisbon Strategy and the problem of innovation at the European level). Managing Innovation is then analysed, from the firms' side, the Governments' side and the Research Institutes. Then, thanks to three case studies the theory is put into practice and reccomandations are given to policy makers (Cases analysed: The Case of the Free State of Thuringen, the Case of VBN Via Baltica Nordica and the Case of Shannon Development, Ireland).

Mitwirkende

Autor:
Boiardi, Priscilla

Weitere Informationen

Biografie:
Priscilla Boiardi is a researcher at Vlerick Leuven Gent Management School and Coordinator of the 7th Edition of the MBA- FSI. She holds a MSc in Economics and Management of Public Administrations and International Institutions at Bocconi University of Milan. Her research focuses on European Business, internationalisation and FDI.
Sprache:
Englisch
Seitenanzahl:
104
Medientyp:
Taschenbuch
Verlag:
LAP Lambert Academic Publishing

Stammdaten

Produkttyp:
Taschenbuch
Verpackungsabmessungen:
0.22 x 0.15 x 0.006 m; 0.204 kg
GTIN:
09783844384468
DUIN:
EF2EGTH1Q4H
€ 49,00
Wir nutzen Cookies auf unserer Website, um deinen Besuch effizienter zu gestalten und dir mehr Benutzerfreundlichkeit bieten zu können. Klicke daher bitte auf "Cookies akzeptieren"! Nähere Informationen findest du in unserer Datenschutzerklärung.